Sunday, April 26, 2015

PATTY CHICKEN DAN VEGE



hi pencinta makanan.
bahasa omputih nya food lover.
aku la tu.
nak share menu diet yg aku try masak.
rasa not bad.
aku suka.
macam biasa resepi kat sini simple sangat2. mudah untuk dicuba.
jom cikedaut bahan-bahan.

sayur-sayuran - aku guna lobak
bawang besar
cili merah dan kecil 
~~~~semua bahan diatas potong dadu / halus ~~~~



3 keping dada ayam cincang halus atau gunakan processor.
aku guna blender kering.


campur kan semua bahan tambah perasa sedikit garam dan black pepper.
nak lagi sedap boleh campurkan 1 biji telur.
tapi aku tak letak

lepas dah gaul sebati semua bahan.
bentukkan ikut suka.
bulat ke segi empat pun boleh



lepas tu boleh grill
hampir masak tabur cheese atas patty ayam tadi.



ok. its done. yummy yummy. 
boleh la makan macam tu je atau dgn salad.
cuba jangan x cuba 

No comments:

Post a Comment